* Изчисляване на лице и периметър на правоъгълник
Публикувано на 13 септември 2008 в раздел С/С++.
Задача: Да се напише програма за пресмятане на лице и периметър на правоъгълник по зададени страни "a" и "b".
Примерна реализация:
#include "stdafx.h"
// Добавяме стандартната библиотека за вход и изход (standart input/output)
#include "stdio.h"
int main(int argc, char* argv[])
{
// Дефинираме две числа с плаваща запетая
float a,b;
printf("Please enter the length of side a: ");
// Записваме число от тип float (%f) в променливата a (&a)
scanf("%f", &a);
printf("Please enter the length of side b: ");
scanf("%f", &b);
// Изчислява лицето на правоъгълника и го записва в променливата "s"
double s = a*b;
// Отпечатва лицето на екрана (%lf е long float, т.е. double)
printf("The surface of the rectangle is: %lf\n", s);
// Изчислява и отпечатва периметъра на правоъгълника
double p = 2*(a+b);
printf("The perimeter of the rectangle is: %lf\n", p);
return 0;
}
Едно примерно изпълнение на програмата с въведени числа a=2.5 и b=3.2 би дало следният резултат:
Please enter the length of side a: 2.5
Please enter the length of side b: 3.2
The surface of the rectangle is: 8.000000
The perimeter of the rectangle is: 11.400000
Както виждаме форматът на отпечатваните числа "s" и "p" е с шест цифри след десетичната запетая. Можем да променим това като зададем специфичен формат. Ето няколко примера:
float test = 125.25;
printf("%.3f", test); // Дава резултат "125.250"
printf("%.1f", test); // Закръглява и дава резултат "125.3"
Преработете задачата по-горе, така че да извежда лицето и периметъра във формат ".2".
Добави коментар